PENRITE OIL

Kvalitetesolie fra Australien. Vi er eneforhandlere på PENRITE i Danmark og distribuerer i hele skandinavien.Penrite er en af de få tilbageværende virksomheder rundt om i verden med et komplet sortiment af produkter specielt designet til at opfylde de originale krav fra veteran, vintage & classic køretøjer. Penrite har blandet de højeste kvalitet olier siden 1926. Siden da har Penrite brugt den nyeste teknologi for at beskytte din investering, lidenskab eller hverdagsoldtimer med 90 års erfaring.

Ring på 21 24 28 48 og bestil motorolien der passer til din bil!

Vi har dag-til-dag levering!

MOTOROLIER

CLASSIC LIGHT, MEDIUM og HEAVY er premium mineral, høj-zink, motorolie designet specielt til benzin- og dieseldrevne køretøjer fremstillet mellem 1950 og 1989. De har dobbelt motorbeskyttelse med høj zink og øget driftstemperatur viskositet i forhold til ældre multigrade-olier eller hvor SAE 30, 40 eller 50 monograde olie blev specificeret af producenten. Olierne styrer olieforbruget og opretholder olietryk i ældre motorer. Disse olier er en seriøs opgradering i forhold til de originale olier.CLASSIC linien af motorolier er egnede som udskiftninger, hvor monograde SAE 30 (Classic Light), SAE 40 (Classic Medium) eller SAE 50 (Classic Heavy) grade motorolier oprindeligt blev angivet af producenten og eliminerer behovet for sommer og vinter grade olier. De indeholder også et klæbrig additiv, der gør det muligt for olien at klamre sig til de indre dele af motoren.

CLASSIC LIGHT 20W-60 (Mineral)

VISKOSITET: 20W-60

Kan bruges hvor flg. viskositeter er anbefalet:

  • SAE 30
  • 20W-50
  • 25W-60

5L – kun 375,-

CLASSIC MEDIUM 25W-70 (Mineral)

CLASSIC MEDIUM er en premium mineral, SAE 25W-70, høj-zink, motorolie designet specielt til benzin- og dieseldrevne køretøjer fremstillet mellem 1950 og 1989.

Kan bruges hvor flg. viskositet er anbefalet:

  •  SAE 40

5L – kun 375,-

CLASSIC HEAVY 40-70 (Mineral)

VISKOSITET: 40-70

Kan bruges hvor flg. viskositeter er anbefalet:

  • SAE 50

5L – kun 435,-

CLASSIC 20W-50

CLASSIC 20W-50 er en premium mineral, multigrade motorolie designet specielt til klassiske lette benzin- og dieseldrevne køretøjer fremstillet mellem 1970’erne og midten af ​​1990’erne.

Classic 20W-50 er velegnet til personbiler, motorcykler, 4WDs, lette og tunge erhvervskøretøjer, der oprindeligt angav SAE 30, SAE 20W-40 eller SAE 20W-50 motorolier og fungerer i køligere omgivelsestemperaturer. Denne olie er velegnet til både vinter- og sommerforhold.

5L – kun 375,-

SHELSLEY serien er premium mineralolier, høj zink, motorolie designet specielt til benzin, parafin og dieselbrændt vintage-, førkrigs- og efterkrigskøretøjer fremstillet til 1950. Det har et dobbeltlag af motorbeskyttelse med høj zink og øget driftstemperatur viskositet over monograde olier.

SHELSLEY LIGHT 20W-60 (Mineral)

Kan bruges hvor flg. viskositeter er anbefalet:

  • SAE 30
  • 20W-40
  • 20W-50
  • 25W-60

5L – kun 395,-

SHELSLEY MEDIUM 25W-70 (Mineral)

Kan bruges hvor flg. viskositeter er anbefalet:

  • SAE 40
  • 25W-50
  • 25W-60

5L – kun 395,-

SHELSLEY HEAVY 40-70 (Mineral)

Kan bruges hvor flg. viskositeter er anbefalet:
  • SAE 50
  • SAE 60

5L – Ring for pris

HERITAGE er en premium mineral, ikke-vaskemiddel, monograde motorolier fremstillet af højkvalitetsbaserede mineralolier og indeholder anti-slid, rustfri og klæbrig additiver. De er specielt designet til brug i køretøjer bygget før 1920.

HERITAGE LTM SAE 30 (Mineral)

Heritage LTM er en SAE 30 let til medium viskositets motorolie designet til at opfylde kravene til små motorveteraner, edwardianske biler med 1, 2 og 4 cylindre og motorcykler op til 500cc før 1920.

5L – Ring for pris

HERITAGE MTH SAE 50 (Mineral)

Heritage MTH er en SAE 50 medium til tung viskositets motorolie designet til at opfylde kravene til mellemstore og store veteraner, edwardianske biler på 4, 6 og 8 cylindre og motorcykler med en kapacitet på 500 cc eller over bygget før 1920. Designet til brug i store kapacitetsfordrevne køretøjer udstyret med gennemgående eller tidlige former for trykdrevne systemer, der kræver en tungere olieklasse end Heritage LTM.

5L – Ring for pris

CLASSIC MINI 20W-50 (Mineral)

Classic Mini er en premium mineral, høj zink, SAE 20W-50 viskositet, API SJ / CE, GL-4 motorolie, designet sammen med Internationale Mini Klubber og ejere i Storbritannien og Australien specifikt til alle klassiske Minis (Austin, BMC & Leyland). Det er designet til at give en fremragende kombination af motorbeskyttelse og glatte gearskift. Classic Mini indeholder en høj-zink anti-slidspakke til ultimativ beskyttelse mod motorkøretøjer kombineret med premium-basiske olier og additiver, der overstiger originale fabrikantspecifikationer for disse køretøjer.

 

5L – kun 375,-

CLASSIC V-DUB

Classic V-Dub er designet til brug i Volkswagen Beetles (Type 1), Super Beetle (Type 131), Kombi / Transporter Vans (Type 2), Karmann Ghia, Fastback og Squareback (Type 3), 411/412 (Type 4) , Kubelwagen (Type 82), Trekker (Type 181) og VW / Porsche 914 køretøjer, fremstillet fra 1940 til 2003. Det er også velegnet til Formula Vee racerbiler og klitbuggier udstyret med Volkswagen luft- og vandkølet motorer såvel som i andre fabrikater og modeller som luftkølede Porsche 911/356-modeller, Citroen 2CV, Fiat 500, NSU Prinz, Tatra og i BMC & Leyland Minis som kombineret motor- og transmissionsolie. Den kan også bruges i tidlige vandkølede motorer i Golf, Passat og Caravelle / Transporter varevogne, herunder inline dieselmotorer, T3 varevogne samt til roterende motorvogne, hvor denne viskositet og specifikation er påkrævet.

Klassisk V-Dub kan anvendes, hvor SAE 30, 20W-40 eller 20W-50 motorolier blev oprindeligt angivet.

 

5L – kun 375,-

MOTORCYKELOLIER

HD OIL 50-70 (MINERAL)

HD Oil er en premium, heavy duty, højtydende mineral, 50-70, ikke-friktionsmodificeret, 4-takts motorolie. Den indeholder en overlegen anti-slidpakke med HIGH ZINC (over 1750+ ppm niveauer) til ultimative motor-, gearkasse- og koblingsbeskyttelse og en viskositet i flere størrelser designet til at opretholde olietryk og forbrugsstyring for ældre og klassiske motorcykler.

kun 425,-

ENDURO 25W-70 (MINERAL)

Penrite Enduro er et premium, højtydende mineral, 25W-70, ikke-friktionsmodificeret, 4-takts motorolie. Den indeholder en overlegen anti-slidpakke med HIGH ZINC (over 1750+ ppm niveauer) til ultimative motor-, gearkasse- og koblingsbeskyttelse og en viskositet i flere størrelser designet til at opretholde olietryk og forbrugsstyring for ældre og klassiske motorcykler.

kun 425,-

GEARKASSEOLIER

GEAR BOX OIL 30

Gear Box Oil 30 er en SAE 20W-60 olie designet til brug, hvor SAE 30 olier oprindeligt blev angivet. Et bedre alternativ end at bruge normal motorolie til din gearkasse.

GEAR BOX OIL 40

Gear Box Oil 30 er en SAE 25W-70 olie designet til brug, hvor SAE 40 eller 50 olier oprindeligt blev angivet. Et bedre alternativ end at bruge normal motorolie til din gearkasse.

MILD EP GEAR OIL SAE 110

Mild EP Gear Oil er designet til brug i alle stålgear sæt i vintage og klassiske biler og lastbiler samt rack og pinion styresystemer af 1950 ‘og 1960’ køretøjer. Er egnet til brug i spiralskråning, orm og pre 1960 hypoidaksler.Mild EP Gear Oil er velegnet til brug i mange gearkasser, hvor der kræves et mildt niveau af ekstrem trykbeskyttelse og i maskedrevsforskelle, som anvendes af tidlige Peugeots.Mild EP Gear Oil kan anvendes, hvor SAE 90-kvaliteter oprindeligt blev angivet (især hvis gearkassen eller diff er lidt slidt) eller SAE 140 olier oprindeligt blev angivet og udstyret er i god stand. Den er også ideel til brug som ISO 320 industriel gearolie.

CLASSIC ATF (Mineral)

CLASSIC ATF er en højkvalitets mineral, multi-køretøj, DEXRON®-IID automatisk transmissionsvæske til klassiske og ældre transmissioner, der krævede Type A / Suffix A eller GM DEXRON® / DEXRON® II væsker. Det er fremstillet med moderne additiv teknologi og premium baseolier for at give bedre skiftydelse og beskyttelse end originaltype automatiske transmissionsvæsker.
Transoil er en premium ikke-additiv, API GL-1-rated gearolie designet specielt til brug i veteran, vintage og Edwardian gearkasser, transaksler og udvalgte bagaksler med spids og skrå type. Den indeholder ikke aggressive belastningsbærende additiver, som kan forårsage korrosionsskader på jernholdige og ikke-jernholdige metaltyper, der anvendes i disse typer af køretøjer.

TRANSOIL SAE 90

Transoil 90 anvendes primært som en gearkasseolie i mellemstore til store veteraner og edwardianske biler. Bruges også i gearkasse applikationer i vintage og pre war biler. Det kan også bruges som bagakselolie i mange lette biler eller voituretter. Denne olie er kompatibel med læder og syntetisk gummitætning.

TRANSOIL SAE 140

Transoil 140 er ideel som bagakselolie i de fleste edwardianske, vintage- og førkrigskøretøjer. Mens det også kan bruges som gearkasseolie, kan det være for tungt i nogle applikationer. Denne olie er kompatibel med læder og syntetisk gummitætning.Transoil 140 er ideel som bagakselolie i de fleste edwardianske, vintage- og førkrigskøretøjer. Mens det også kan bruges som gearkasseolie, kan det være for tungt i nogle applikationer. Denne olie er kompatibel med læder og syntetisk gummitætning. Anvend IKKE i aksler udstyret med nogen form for hypoid gear.

TRANSOIL SAE 250

Transoil 250 er egnet til anvendelse i bagaksler af veteranbiler med en, to og fire cylindre. Den indeholder et specielt tilsætningsstof, der hjælper oliens lastbærende evne. Kontakt med vand eller fugt bør undgås. Denne olie er kompatibel med læder og syntetisk gummitætning.Transoil 250 er egnet til anvendelse i bagaksler af veteranbiler med en, to og fire cylindre. Den indeholder et specielt tilsætningsstof, der hjælper oliens lastbærende evne. Kontakt med vand eller fugt bør undgås. Denne olie er kompatibel med læder og syntetisk gummitætning. Transoil 250 kan bruges i ældre stil af hypoid gear sæt. Bemærk: Selvom denne olie har karakteristika for de gamle 600W eller dampcylinderolier, må den IKKE bruges som en dampcylinderolie.

STØDDÆMPEROLIER

Shocker Oil No.1 & No.2 er støddæmperolier, der er specielt designet til støddæmpere, der er monteret på biler, der dækker vintage og classic perioden. De indeholder anti-korrosion og anti-slid tilsætningsstoffer til forbedret beskyttelse.

SHOCKER OIL No. 1

Shocker Oil No.1 er velegnet til brug i både enkelt- og dobbeltvirkende Delco-type støddæmpere som monteret på biler som Buick, Chrysler, Dodge, Plymouth og Oldsmobile. Kan også bruges i Gabriel type støddæmpere og Armstrong type armstøddæmpere som monteret på mange engelske mærker fra 40’erne, 50’erne og 60’erne.

SHOCKER OIL No. 2

Shocker Oil No.2 er velegnet til Armstrong type støddæmpere hvor hurtighed og konkurrencebrug forventes. Denne olie kan også bruges i Berg-type støddæmpere med justerbare automatventiler og også Houdaille-støddæmpere (Ring for uddybende information).Shocker Oil No.2 er velegnet til Armstrong type støddæmpere hvor hurtighed og konkurrencebrug forventes. Denne olie kan også bruges i Berg-type støddæmpere med justerbare automatventiler og også Houdaille-støddæmpere (Ring for uddybende information). Shocker Oil No.2 kan også bruges som motorcykelgaffelolie, hvor en tung SAE 20 olie oprindeligt var angivet.

SU DASHPOT OIL

SU DASHPOT OIL er en mineralbaseret olie indeholdende anti-korrosion og anti-slid tilsætningsstoffer til smøring af stempler og spjæld i SU og Stromberg karburatorer.SU DASPOT OIL er velegnet til brug i før 1940 SU-karburatorer, som ikke indeholder en spjæld i dashpot-samlingen. Fjernelse af dashpot-hætten kan let identificere denne type karburator, da der ikke er nogen spjældstang på undersiden.

SU DAMPER OIL

SU DAMPER OIL er en mineralbaseret olie indeholdende anti-korrosion og slid-tilsætningsstoffer til smøring af stempler og spjæld i SU og Stromberg karburatorer.SU DAMPER OIL er velegnet til post 1940 køretøjer, der anvender SU og Stromberg karburatorer med indbygget dæmper i dashpot samlingen. Spjældsenheden er fastgjort til hætten og kan ses, når hætten er fjernet.

FEDT

SEMI FLUID GREASE

Ring for info.

GRAPHITE GREASE

Penrite Graphite Fedt er et grå / sortfarvet, NLGI 3, grafitimprægneret calciumbaseret fedtstof.